MA- ma- ma- mainoksii, ma- ma- mainoksii

Kuten otsikosta ehkä selviää, on mainosmyynnin vuoro kirjoittaa blogia. Speksin suurin tulonlähde on ymmärrettävästi lipputulot, jotka saadaan kevään näytöksistä. Kauden aikana tarvitaan kuitenkin myös rahaa, jotta eri ryhmien juoksevat kulut saadaan katettua. Yksi suurimpia tulonlähteitä ovat yrityksille myytävät mainokset, joista näkyvimpiä ja suosituimpia ovat käsikirjoitukseen kirjoitetut mainokset.

Tällä hetkellä mainostiimiin kuulu seitsemän henkeä. Jokainen tiimiläinen pyrkii myymään vähintään  yhden mainoksen kuluvan kauden aikana. Itse olen ulkopaikkakuntalainen ja huonosti verkostoitunut ihminen, joten mainosmyyntiin käytetty aika jakautuu jotenkin seuraavasti: 20% ajasta kuluu panikoidessa sitä, että pitää ottaa yhteyttä täysin vieraaseen ihmiseen, 10% kuluu ensimmäiseen yhteydenottoon ja loput 70% odotellessa vastauksia ja sopiessa yksityiskohtia.

Tiimiläiset työskentelevät pääasiassa itsenäisesti, joten vastaavan työ koostuu pääasiassa omasta myyntityöstä, tiimin organisoinnista ja asioiden selvittämisestä eri speksin eri toimijoiden kuten graafisen suunnittelun ja käsikirjoituksen välillä.

Aiheeseen liittyvää kuvaa ei ole, joten laitetaan kuva toteemieläimestäni rauhoittumassa.

pupu

Hyvää alkanutta vuotta toivottaen
Jari Kähönen, Mainosmyyntivastaava.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *